CHIROPRACTIE CAPELLE

Hoofdpijn en migraine

Oorzaken en behandeling van hoofdpijn door chiropractie

De oorzaak van hoofdpijn en migraine is voor de meeste mensen onduidelijk. Soms zijn ze gerelateerd aan stress, bloeddrukproblemen of gebrek aan water, maar een veelvoorkomende oorzaak die we steeds weer vinden is een probleem met de gewrichten in de nek en bovenrug.
Abnormale beweging of blokkades in de cervicale gewrichten kunnen leiden tot spierstijfheid en uitstralende pijn naar de achterhoofd, voorhoofd, slapen en ook de schouders en armen. Dit kan gevoelens van spanning of pijn in het hoofd, spanningshoofdpijn, migraine en soms duizeligheid veroorzaken.

Is chiropractie de oplossing?

Chiropractoren kunnen de oorzaak van het probleem te verhelpen door de beweging van de nekgewrichten te herstellen, de gespannen spieren te ontspannen en oefeningen voor te schrijven om de te zwakke te versterken. De chiropractor helpt u ook bij het onderzoeken van uw dagelijkse gewoonten, uw houding, hoe u werkt en slaapt, en hoe uw bureau is opgezet.
Alle 4 aspecten moeten worden gecorrigeerd om op de lange termijn te verbeteren:

Gewrichtsproblemen worden gecorrigeerd door herhaling van specifieke chiropractische behandelingen

De chiropractor zal specifieke oefeningen voorschrijven om de belangrijkste houdingsspieren te versterken, dit helpt de spanning op de gewrichten te verlichten

Behandelingen zullen ook gericht zijn op het ontspannen van strakke spieren, oefeningen thuis zullen ook worden aanbevolen om ze verder te ontspannen.

De chiropractor kan ook praten over uw houdingsgewoonten en aanbevelingen doen om de stress op uw spieren en gewrichten te verminderen

Migraine Behandeling